Home staging – valódi értéknövelés vagy csak egy illúzió, ami elillan?

A home staging célja: a lakásban rejlő potenciál kiemelése

A home staginggel kapcsolatban sokszor felmerül, hogy az egész csak szemfényvesztés, hogy a vevő ugyanazt a lakást veszi meg így vagy úgy, ezért nincs is jelentősége. Ám attól függően, hogy a home staging milyen méreteket ölt, a felkészítés során különböző mértékű értéknövekedés érhető el.
Abban az esetben, ha az értéknövekedés nem szembetűnő, azaz nem tudjuk jelentősen megnövelni az ingatlan eladási árát, a home staging alkalmazásával a legfontosabbat mégis elérhetjük: ELADJUK A LAKÁSUNKAT a lehető leggyorsabban és a legjobb áron!
Eladóként számunkra egy a cél: megtalálni azt az egyetlen vevőt, aki megveszi a lakást, és örömét leli benne! A cél legyen mindig az, hogy valami jót adunk neki! A Home staginggel nem félrevezetni akarjuk a vásárlókat, hanem meg szeretnénk mutatni a lakásban rejlő lehetőségeket, megmutatni az ingatlan legjobb arcát! Nézzünk csak néhányat a home staging tippek közül, milyen értéknövekedés érhető el általuk, és mekkora az illúzió-faktor?
1. Ha összepakolunk, rendet rakunk, elpakolunk és kitakarítunk (ami a legeslegegyszerűbb és legfontosabb home staging tipp) nem fogunk senkit sem becsapni, egyszerűen rendezettebb és vonzóbb lesz az összkép, igényesebbnek, bizalomgerjesztőbbnek mutatkozik a lakás és a tulajdonosa is, és legfőképpen a lakásban rejlő lehetőségek jobban megmutatkoznak, mert így nem vonja el az érdeklődő figyelmét a rendetlenség, a káosz és a kosz!
2. Amennyiben elvégezzük a szükséges kisebb javításokat (másik alapvető home staging feladat), a vevő megint csak jobb lakást kap, az Eladó a szerződésben úgyis szavatol a lakás működőképességéért.
3. Azzal, hogy átrendezzük a bútorokat, szellőssé tesszük a teret, felkapcsoljuk a villanyt, beengedjük a fényt a lakásba: a lakás adottságait emeljük ki, megmutatva mindazt, ami akkor is ott van, ha kiürítjük a lakást, és átadjuk azt új tulajdonosának, vagyis ezzel sem tévesztjük meg a vevőt.
4. Azzal, hogy a színeket a megfelelően választjuk meg, hogy tiszta, világos, tágas hatást érjünk el az új tulajdonos is jól jár, hiszen végeredményben a legtágasabb, legkellemesebb látványt elérő árnyalatot használjuk, amiben a lehető legjobban érezheti magát a vevő is.
A színnel kapcsolatban persze lehet ízlésbeli eltérés, azonban a home staging folyamán választott színek teljesen semlegesek, a legtöbb ember számára tetszetősek, az extrém ízléssel rendelkezőknek azonban ott van a lehetőség saját maguk kibontakoztatására! Ettől még egy újrafestett lakás tiszta lesz, új érzetet kelt, szívesebben költöznek bele, azt az érzést nyújtja: itt már semmit sem kell csinálni, minden készen áll a költözésre! És valóban! Hisz a legtöbben már semmivel sem szeretnének bajlódni, elég nekik a költözéssel járó macera, és az változással együtt járó lelki trauma feldolgozása!
5. Az itt felsorolt néhány home staging fogás tehát semmiféle rossz érzést nem generálhat a vevőben a későbbiek során. Egy valami azonban hiányozhat: a szép és megfelelő méretű bútorokkal, harmonikusan berendezett, újravarázsolt terekkel megkomponált enteriőrök együttese, amennyiben az eladással egy időben a lakás kiürítésre kerül.

Az új tulajdonos az üres lakással szembesülve csalódott lehet. Hisz csak ekkor lehet megérezni a harmonikus terek hiányát! Amíg ott volt, addig nem is tudják, hogy ez mennyire fontos! Mert az a rendkívüli érzelmi hatás, amit a tökéletesen felkészített lakás képe nyújt szertefoszlik. Általában a legegyszerűbbnek kinéző dolgokat a legnehezebb megalkotni! Így van ez a harmonikus látvánnyal is!

A vevő az üres lakás láttán szembesül a valósággal, hogy ez is csak egy lakás (ám jó lakás, az adottságai, elhelyezkedése, mérete mit sem változott), amibe életet kell lehelni, ugyanis üresen csak a 4 fal van, és a kongó tér. Életet és életérzést vinni a térbe, ennek megjelenítése a magasabb szintű Home Stagingnek a feladata.

Éppen ezért az esetek több, mint 80%-ában kompletten bútorozva, akár dekorálva vásárolják meg a vevők a home stagingelt lakásokat, amikbe beleszerettek. Hiszen a vevő számára az rendkívül nagy értéket képvisel, hogy valaki már összeválogatta, kitalálta, megrendelte, odaszállította, összeszerelte, elhelyezte a térben a bútorokat, lámpákat, függönyöket, dekorációkat és a kiegészítőket. Így megint csak mindenki jól jár. Az eladó eléri a célját: a megfelelő vevőnek, a lehető legmagasabb áron eladja a lakását, a vevő pedig a vágyott életteret, amit keresett, és amiben saját magát megláthatja.

Ha még többet akarsz tudni gyere el a 10 féle Home Staging képzésünkre, kezd a tanulást itt: https://msp-homestaging.hu

"Szépet alkotni, örömöt adni!"

Elérhetőség:
msp@msp-design.hu
+36 30 171 6436

Cégadatok   |    Kapcsolat    |    Adatkezelési tájékoztató    |    ÁSZF