Bepillantás egy átalakítással kombinált home staging projektbe

Egy átalakítással kombinált home staging projekt bemutatása – I. rész

Ügyfeleim egy korábbi megbízóm ajánlása alapján kerestek meg, hogy segítsek Budapest belvárosában lévő lakásukat valamiképpen eladni, mert már több, mint másfél éve nem boldogulnak a feladattal.
A tulajdonosok ezalatt az idő alatt rájöttek, hogy változtatni kell a stratégián, mert így eladhatatlan a lakásuk. Választás előtt álltak, 2 út kínálkozott, vagy a kívánt árnál több millió forinttal kevesebbért értékesítik a lakást, vagy egy koncepcionálisan is átalakuló, új köntösben mutatkozó teljesen felújított lakással lépnek ki újra a piacra, létrehozva egy olyan vonzó „terméket”, amely a piaci kínálatból kiemelkedik, a vevői igényeknek maximálisan megfelel, és amelybe az új tulajdonosnak csak költözni kell.

A home staging célja: a lakásban rejlő lehetőségek bemutatása

A mindenki számára vonzó élettér megteremtése kulcsfontosságú volt ebben az esetben, hiszen a lakás adottságai nem különösebben jók, számos előnnyel és hátránnyal is bír, így muszáj kiemelni a lakásban rejlő lehetőségeket mindazok számára, akik látni és érezni szeretnék a végeredmény nyújtotta kényelmet és látványt. Ám anélkül, hogy megvalósítanánk az átalakítást, és megmutatnánk ezeket az előnyöket, a vevők azt nem tudják elképzelni. Itt sokkal több kell ennél, érezni kell, mit tud nyújtani a lakás!

Sok hirdetéssel találkozhatunk, amelyben azt állítják, hogy plusz egy hálószoba kialakítható, azaz benne van a funkcióbővítés lehetősége. Az eredeti állapotában azonban még nem tudja ezt a funkciót betölteni, arról nem beszélve, hogy ott van még a macera és a kockázat is, ami az átalakítással jár, amit a vásárlók 99%-a nem vállal fel, mert nem is tudja elképzelni, hogy miként működhetne a dolog. Rengeteg kérdés merül fel bennük ilyenkor: mennyibe fog kerülni, mennyi időbe telik, milyen lesz a végeredmény, ki fogja kivitelezni, milyen buktatók lesznek a megvalósítás során, hol fogok lakni, amíg megvalósul, illetve a legfontosabb, hogy tényleg azt fogja-e nyújtani a lakás számomra, amit én szeretnék… Ezt nagyon nehéz előre elképzelni egy laikusnak, aki élete legfontosabb döntését készül meghozni és biztosra akar menni! Ezek a kérdések és kételyek azok, amelyekkel lebeszéli magát a vevő az adott lakás megvásárlásáról, ehelyett keres egy másikat, amelyben jobban el tudja képzelni magát és biztosabbnak érzi. Azonban nekünk eladóként egyáltalán nem ez a célunk!

Az első lépés: az ingatlan értékelemzés, azaz mit éri meg befektetni a lakásba

Első lépésként egy komplett értékelemzés készült a lakás adottságait és az eladó kívánságait figyelembe véve, hogy kiderüljön mennyit is ér a lakás jelenlegi állapotábanmennyiért lehet értékesíteni az átalakítás és funkcióbővítés utánmekkora beruházást igényelmekkora kockázatot rejt magában a projekt megvalósítása. A koncepció kialakításával részletesen megvizsgáltuk, hogy mit érdemes megtenni és mit nem, mi az amit át kell alakítani és mit nem, vagyis mi éri meg és mi nem. Számoltunk, osztottunk-szoroztunk, végül arra jutottunk, hogy sehogy máshogyan nincs esély elérni a kívánt minimális összeget, csak úgy ha befektetünk milliókat, kihozva a lakásból a lehető legtöbbet. (Egy következő cikkben bemutatom majd azt is, hogy milyen okokkal magyarázható eme értéknövekedés.)

A döntés: csináljunk az eladhatatlanból eladhatót!

A döntés tehát megszületett, hozzuk ki a lakásból a legtöbbet, mutassuk meg a legjobb arcát, hogy mindenki láthassa, hogy mit tud nyújtani a lakás, hogy ne legyenek többé kérdések és kétségek, hogy ne kelljen az érdeklődők fantáziájára hagyatkozni, ami sajnos ebben a helyzetben általában elég kevésnek szokott mutatkozni. Így elkezdődött a tervezés, majd néhány nap múlva a kivitelezés is!
A következő részekben megmutatom, hogy milyen átalakításokat végeztünk, és végzünk, majd hogy mi lett a végeredmény, hogyan készült el az ingatlan értékesítési marketingje, és azt, hogy miként zajlik az értékesítési folyamat. Végül a boldog végkifejletet fogom megmutatni, amiben a vevő, aki végre megtalálta, amire vágyott, és az eladó is maximálisan elégedett, hiszen ő is megkapta amire vágyott! Mert biztos vagyok a projekt gyors és tökéletes sikerében, amit az eddigi tapasztalataim is alátámasztanak! És talán ez a legfontosabb tényező!

"Szépet alkotni, örömöt adni!"

Elérhetőség:
msp@msp-design.hu
+36 30 171 6436

Cégadatok   |    Kapcsolat    |    Adatkezelési tájékoztató    |    ÁSZF